محصولات برند بلک اند دکر
شرکت آمریکایی تولیدکننده ابزار الکتریکی و لوازم جانبی، سختافزار و انواع محصولات برقی میباشد که در سال ۱۹۱۰ توسط دانکن بلک و آلونزو دکر تأسیس شد. این دو در سال ۱۹۱۰ میلادی با راهاندازی کارگاهی در بالتیمور در مریلند اقدام به راهاندازی این شرکت کردند.
در سال ۱۹۱۷، این شرکت توانست امتیاز دریل با دستهٔ تفنگی و سوییچ روی بدنه را به نام خود ثبت کند. در زمان جنگ جهانی دوم تقاضا برای دریلهای قابل حمل این شرکت در کارخانههای هواپیماسازی افزایش چشمگیری یافت و نیروی هوایی ایالات متحده چندین بار از این شرکت تقدیر بهعمل آورد. پس از جنگ جهانی و با متنوعتر شدن تولیدات، این شرکت اقدام به تولید پیچگوشتی برقی، اره برقی، سمباده برقی و بسیاری محصولات دیگر کرد.
موفقیتهای این شرکت به مرزهای ایالات متحده محدود نشد و بلک اند دکر توانست نخستین خط تولید محصولات خود را در سال ۱۹۲۲ در کشور کانادا راهاندازی کند. در ۱۹۲۸ هم برنامهٔ مشابهی از سوی این شرکت در کشور انگلستان اجرا شد. در سال ۱۹۲۹ هم استرالیا به جمع میزبانان تولیدکنندگان محصولات این شرکت پیوست. این شرکت در ادامهٔ راه به موفقیتهای بسیاری دست یافت و در سال ۱۹۶۰ توانست «دیوالت» را خریداری کند. پس از آن محصولات رده بالای این شرکت با برند دیوالت تولید شد. هماکنون هم این شرکت صاحب برندهایی نظیر «دلتا» و «پورتر کیبل» است.
این شرکت، در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۱۰ توسط شرکت استنلی خریداری شده، سپس دو شرکت با هم ادغام شدند. شرکت جدید استنلی بلک اند دکر نام گرفت.پس از این ادغام، شرکت بلک اند دکر به فرم گذشته خود، باقیماند و به عنوان یک شرکت فرعی، با مدیریت کاملاً مستقل، اداره میشود. دفتر مرکزی شرکت بلک اند دکر در شهر تاوسن، مریلند در حومه بالتیمور مستقر میباشد.
با استفاده از تجربههای قبلی، بلک اند دکر جارو برقی دستی بیسیم خود را تولید کرد. این محصول بلافاصله در بازار موفق شد و باعث شد که بلک اند دکر در بازار لوازم خانگی کوچک که تا آن زمان در آن نقشی نداشت مطرح شود. پس از تولید این جاروبرقی لوازم دیگری چون چراغ و لوازم بیسیم دیگر این شرکت وارد بازار شد. برای اینکه شرکت بتواند در این بازار موفق باشد فارلی سرمایهای ۳۰۰ میلیون دلاری قرار داد تا شرکت جنرال الکتریک کمپانی که تولیدکننده لوازم کوچک بود را در سال ۱۹۸۴ بدست آورد. با بدست آوردن بزرگترین تولیدکننده اتو، تستر، میکسر، قهوه ساز و سشوار ایالات متحده، بلک اند دکر به سرعت بخش بزرگی از بازار را بدست آورد بدون آنکه در خطر از دست دادن سهم بازار ابزار برقی خود باشد. همچنین فارلی عقیده داشت میتوان با تلفیق تحقیق و تولید هزینههای ابزار برقی و لوازم خانگی را کاهش داد.
بلک اند دکر دو سال پس از خریداری ۱۹۸۴ بلک اند دکر ۱۰۰ میلیون دلار برای تحول نام تجاری بلک اند دکر هزینه کرد. در این حین، شرکت همچنین لوازم سبک مجلل خود، مانند سری سپس میکر، خط لوازم زیر کابینت را تولید کرد. بلک اند دکر همچنین لوازم بیسیم دیگری همانند میکسر و چاقو برقی نیز وارد بازار کرد. فارلی همچنین شروع به فروش لوازم خانگی خود در خارج نیز کرد. در بریتانیا، که بلک اند دکر نامی شناخته شده بود، اولین لوازم بلک اند دکر در سال ۱۹۸۵ وارد بازار شد. به سرعت این لوازم وارد بازارهای دیگر نیز شد. همچنین جنرال الکتریک که در تولید موتور الکتریکی تبحر داشت باعث شد تا بلک اند دکر نیز بتواند ابزار برقی خود را با موتور کوچک ۴۷ میلیمتری با بازدهی بالا تولید کند.